söndag 17 maj 2009

Tentatider..

Just nu är jag inne i en tentaperiod, vilket innebär att mitt övriga liv är on hold. Morgondagens tenta består av Ljud och Vibrationer och den om en vecka handlar om Termodynamik.. Sen har jag arbeten i MatLab och Industriell Ekonomi som ska in också. Sen tänkte jag skriva en tenta 8 juni med för att få lite bättre betyg. Well, i vanliga fall skulle jag vara sjukt bitter över allt detta skolarbete men jag har kommit in lite i ett flow nu så det känns faktiskt riktigt bra! Bara köra på! När jag pluggade i Luleå ville jag bara göra allt annat än att plugga, kanske är det för att här i Sthlm kan man ta en paus från plugget och göra nåt helt annat en stund. I Luleå levde man ju på Campus!

Dock har mitt liv inte helt upphört:). I fredags var jag och minglade på Prime där M jobbar. Gratis drinkar, öl, vin, raps och pretentiösa människor.. I like;). Fick smaka lite på hur det ser ut i verkliga arbetslivet för en stund och det lockar verkligen bara ännu mer!! Det var snyggt inrett, som det ska vara på en PR-byrå, i svarta och vita färger, jobblandskap, tidningar, åå vad tidningar..:) Jag föreslog att M skulle låna hem alla tidningar typ 1 gång/månad så kunde vi frosskvällar, vet dock inte om hon var så pigg på det. Eller hennes chef? :) Nåväl, förmodligen kommer det inte att se ut så på min framtida arbetsplats. Jag kan tänka mig mer hmm skjortor, kanske nån maskin här och var (på skf hade jag alltid 2 mindre motorer på mitt kontor), tjaa mer "funktionella" saker kanske. Kanske mer produkter och ritningar på stället också, eftersom min plan är att arbeta på en produktutvecklingsavdelning :D.

Igår var jag på studentpalatset i stort sett hela dagen, dock vid kl 16 kände jag mig rätt färdig för dagen och åkte ner till Tanto för lite brännboll! Det var najs, kändes som man gick i 6:an på nytt!:) Min starka sida låg inte direkt i slagen, lyckades istället klämma in några lyror, som den gamla basketspelare man är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar