måndag 25 maj 2009

Tenta

Om 3 timmar är det tenta i Termodynamik. Det känns okej, efter att ha räknat de gamla tentorna känner jag att jag har koll! Räkningen och så är inte så svårt, det är antagandena som är de kluriga! Vilket dock kräver en grundläggande förstående i Termodynamik och det är ju det som är själva kontentan kanske :).. Anywho, det ska nog gå!

Pratade precis med Emma, jag tänkte åka till Uppsala en kväll nu i veckan och hälsa på! We´re thinking gå ut på nation och äta middag. Dock kostar ett gästleg typ 60:- så vi skulle ju lika gärna kunna gå ut "på riktigt" och äta.. Jag är på vilket som! Det vore dock kul att gå på Snärikes i nyktert tillstånd med, sist var det champangegalopp där, wich means mycket folk och inte så mycket minnen av stället:)

I helgen var det kalas hos Lisa. Sjukt trevligt! Hennes kombos (och exkombos) var sjukt roliga! Höll låda ganska bra, hehe riktigt underhållande! Sen fick jag träffa hennes närmsta pluggkompisar för första gången med, hon har ju pratat så mycket om dom så det var kul att äntligen få träffas! De gick ut sen medan vi andra som har tenta idag åkte hemåt.. Det får bli all in nästa gång!;) När vi kom hem till telefonplan följde en kisse efter oss! När vi skulle gå in stod den utanför portdörren och tittade på oss, väldigt manipulerande. Vi tänkte att han inte skulle få frysa så vi öppnade upp portdörren och gick sen in i lägenheten. Men då står katten och krafsar på dörren. Blödig som man är gav vi honom lite tonfisk och vatten..Well allt slutade med att han fick chilla lite i lägenheten. Vi övervägde allvarligt att adpotera honom. Men så ringde vi emils djurkompis som sa "Helt fel, helt fel." Så vi släppte ut honom igen.. Nu i efterhand pratar vi ofta om katten, vi saknar honom.

På fredag ska jag och emil på lumpenreunion i Karlskrona! Jag och emil träffades ju i lumpen (vi var tom hyttkamrater, blev dock tillsammans flera år senare) men det kommer nog kännas lite skumt hehe. "Jaha, vad gjorde ni i hytten egentligen? Jaha mhm där ser man!" :) Men riktigt kul att träffa gamla kompisarna Lätt, Strand, Falk, Richter för att bara nämna några! Vi åker ner på fredagen med Bergmark och sover en natt hemma hos emils föräldrar i Kalmar.. Undrar vad man ska ha på sig? Nåt åt sailorhållet kanske? Såg en sjukt fin klänning på American Apparel, får bli en tripp förbi där i veckan! Måste köpa nya skor också.. Åh det är så mycket man vill ha! Men efter Norge säger jag bara, efter Norge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar