lördag 31 januari 2009

Ett öga rött

Damn, vi hittade inget på Kyrkis idag. Tydligen är det väldigt olika från gång till gång så bättre lycka nästa gång!

Eftersom jag bara läser 1 kurs nu och kommer läsa 3 sen innebär det att jag har en massa tid "över". Och igår kom jag och syrran som vanligt in på skolor, var man nångång skulle vilja gå och så avslutade med att vi satt och öste fram idéer till årets arbetsprover på Berghs. Sista ansökningsdags är i april om man vill söka stipendie så det är dags att börja nu! Bl.a. ska man visualisera olika ord som "teflonhjärna", "gatukonst" och "hygienfaktor". Svårt! Funderar på om man ska ta det första man kommer att tänka på eller köra på mer outside-the-box-tänk.. Det första jag kommer att tänka på när jag hör gatukonst är ju Knitta. Ett gäng från USA som sysslar med stickgraffiti och som i sin tur påverkat svenskar att göra samma sak så här nere i midsommarkransen kan man se stickat på träd, stolpar o dyl. Hur mysigt som helst! It's a keeper?!


Ikväll kommer min goda vän M över på middag. Jag antar att hon har massor att berätta efter sin första jobbvecka på Prime! (verkar för övrigt vara en grym arbetsplats) Efter maten blir det en typiskt lugn filmkväll, kanske "Ett öga rött" som jag fick när jag signade ett medlemskap på Coop. :)Får väl se vad M tycker.. Kanske blir man besviken när man läst boken?

Hade egentligen velat gå på Deco på Nordic Light Hotel ikväll.. Aril Brikha spelar and I like!! Men jag är tjockis i halsen och eftersom jag inte vill MÅ nästa vecka blir det chill ikväll. Folk har redan bytt säten i tunnelbanan för att undvika mina hostattacker, undrar hur de kommer bete sig nästa vecka om jag inte get any better! Nä, softisch it is!

Simma lugnt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar